De-a lungul anilor, corpul omenesc se deteriorează progresiv și chiar dacă exista multe tratamente avansate pentru majoritatea afectiunilor sau bolilor, exista, de asemenea, boli suparatoare care necesita ingrijiri speciale.

Gonartroza este o forma de artroza foarte răspândită printre persoanele în vârsta, fiind vorba despre o tocire prematura a cartilajului articular și astfel articulatia nu este lubrificata și se freaca os pe os. Aceasta situație va avea drept consecinta inflamarea și creșterea caldurii în zona respectiva, prin urmare aparitia durerii. Pentru a inbunatati viața unui suferind de gonartroza, pe lângă medicamentele prerscrise de specialist, e nevoie sa mai avem cvadricepsi puternici pentru a executa urmatoarele exerciții extrem de benefice. Se vor efectua de doua ori pe zi, în serii de câte 10 pentru fiecare picior, pentru a avea efectul scontat. Exercițiile terapeutice realizate frecvent întăresc musculatura și măresc mobilitatea articulatiilor. Se vor efectua cu acordul unui medic specialist care vă va putea spune dacă ele se adapteaza la gradul dumneavoastră de artroza.

Ridicarea piciorului in extensie (cvadriceps izometric).

Culcat pe sol, cu fata în sus, indoim un genunchi, iar pe celălalt îl intindem, avand varful degetelelor indreptat spre tavan. Ridicam încet piciorul întins cât putem de sus, încercând sa ținem incordat cvadricepsul (muschiul de pe partea anterioara a coapsei) 5 secunde. Coboram piciorul și repetam exercițiul cu celalalt picior.

ejercicio-rodilla-01

În poziția sezand, flexionam genunchiul.

Stand cu spatele drept pe un scaun, ridicam un picior perfect întins cu laba îndreptată spre tavan, apoi îl indoim cât putem de mult. Îl ținem în aer 5 secunde, apoi îl coboram încet. Repetam cu celălalt picior.

ejercicio-rodilla-02

Intindem partea posterioara a piciorului.

Ne putem folosi de un scaun pentru a ne menține echilibrul. Stand in picioare, flexionam un genunchi, celalalt picior rămânand în urma întins și cu calcaiul pe pământ. Mentinem aceasta poziție 20 de secunde, după care schimbam piciorul.

ejercicio-rodilla-03
P
e varfuri.

Și pentru acest exercițiu ne putem folosi de un scaun ca punct de sprijin. Cu corpul perfect drept, ne ridicam pe varfuri și ne mentinem în aceasta poziție 5 secunde. Facem pauza 10 secunde, dupa care repetam de 10 ori., cu pauze intre exercitii.ejercicio-rodilla-04

Echilibru și sprijin pe un picior.

Obiectivul acestui exercițiu este să-l realizam fără sprijin, dar se poate realiza și cu ajutorul unui scaun ca să ne fie mai ușor. Ne lasam cu toată greutatea pe un picior întins, în vreme ce pe celălalt îl ridicam, flexionandu-l de la genunchi. Il mentinem in aer 10 secunde, dupa care schimbam piciorul. Repetam exercitiul de 10 ori pentru fiecare picior.

ejercicio-rodilla-05

Sursa: La artrosis.com

Anunțuri