Un numar impresionant de persoane in lume sufera fizic si psihic de pe urma acestei grasimi inestetice, localizate pe abdomen. Existenta acesteia favorizeaza aparitia bolilor de inima, a diabetului zaharat de tip II si a obezitatii.  Multi dintre noi stiu cat de ingrozitor si de frustrant este sa ai colacei de grasime pe burta.
Cel mai rau este ca grasimea localizata in aceasta portiune a corpului, fiind una dintre zonele cele mai problematice,  se elimina foarte greu. S-o pui pe tine e usor, dar s-o dai jos e cumplit, orice incercare devine un chin prelungit la capatul caruia parca nu mai ajungi.

Din fericire, exista metode de a scapa de acest balast inestetic si nesanatos fara prea multe eforturi.

Beti multa apa

Daca organismul nu e hidratat cum trebuie, ficatul, care este principalul organ responsabil cu arderea grasimilor, functioneaza mai lent si incepe sa stocheze grasimi, mai ales in zona abdominala. De aceea este foarte important sa beti 2 litri de apa pe zi, astfel organismul dumneavoastra nu va suferi „de sete” si va incepe sa piarda din grasimi.

  Mancati alimente bogate in Omega 3

Acesti acizi grasi sunt esentiali pentru a te putea bucura de o viata linistita si fara prea mari probleme de sanatate. De asemenea, te pot ajuta in eliminarea grasimii abdominale.

Alimente ce contin Omega 3 sunt pesti precum macrou, somon, pastrav, rechin, hering, ton, seminte de in, nuci, seminte de pin, uleiuri de in, de porumb, de masline, de rapita, oregano uscat, soia, avocado, brocoli, fasole, spirulina (o alga albastru-verzuie) soia, varza de Bruxelles. Mare atentie la nuci, care trebuie consumate in cantitati mici pentru ca ingrasa, si la pestele mare oceanic, care poate contine metale dure, precum plumbul.

Toate alimentele enumerate mai sus contin si magneziu, care este un mineral indispensabil unui om sanatos. El ajuta organismul sa digere, sa absoarba, si sa utilizeze proteine, grasimi si carbohidrati.  Deficitul de magneziu poate fi si el o cauza a colaceilor de pe burta.

 Alcatuiti-va o dieta echilibrata, cu legume si fructe cu fibre, dar si proteine sarace in grasimi

Si mai putini carbohidrati rai (paste fainoase din cereale rafinate, orez, paine si produse de panificatie, ciocolata cu lapte, miere, stafide, gris, cuscus, dulceturi cu zahar, porumb fiert sau floricele de porumb ). Creierul are nevoie doar de 25 de grame de carbohidrati pe zi pentru a functiona corect. Pana in 50 de grame ar fi suficient, dar sa nu ajungeti la 100 de grame de carbohidrati rai sau mai mult pe zi. Carbohidratii buni (nerafinati sau complecsi) sunt: cereale integrale si derivatele acestora, fructe, legume, orez brun, orz, fasole, linte, cartofi.

Mai multa proteina va stimuleaza metabolismul si va ajuta sa castigati masa musculara. A manca mai multi carbohidrati este aproape acelasi lucru cu a manca mai multe grasimi, si  nu va doriti asta pentru ca vreti sa slabiti.

protéine-sources

Reduceti drastic cantitatea de sare din alimentatie

 Sarea ingrasa din cauza ca favorizeaza retentia de apa in organism si sunteti predispusi la celulita. Cantitatea mare de sare pe care o ingurgitati provine din alimentele procesate, in speta mezelurile, care contin cantitati nebanuite de sare. De aceea, un mare pas spre eliminarea grasimii abdominale este renuntarea la aceste otravuri apetisante.

Spre deosebire de alte alimente de care va puteti lipsi doar periodic, pentru ca reprezinta nutrienti esentiali pentru organismul omului, cu sarea nu se intampla acelasi lucru. Dimpotriva, veti avea numai de castigat, veti avea o inima mai sanatoasa si o tensiune in limite normale.

 Beti ceai verde

Acest ceai cunoscut si sub denumirea de ceai nefermentat sau ceai virgin, este un diuretic cunoscut si folosit de medicina traditionala chineza si comunitatile asiatice de mii si mii de ani. In ultima vreme, este tot mai mult recomandat de medicii endocrinologi si de nutritionisti. Il puteti gasi foarte usor la farmacii sau la supermarket-uri. 4-5 cesti (atentie! nu cani) de ceai verde pe zi va vor imbunatati starea de sanatate si va vor ajuta sa slabiti mult mai repede datorita polifenolilor si catechinelor. Consumat inainte de masa, taind apetitul, veti manca mai putin. Dar se consuma si dupa mese, astfel senzatia de satietate va dura mai mult si la temperatura inversa celei de afara, adica vara, rece si iarna, cald. In felul acesta organismul va munci mai mult ca sa-l raceasca sau sa-l incalzeasca si astfel va consuma mai multe  calorii. Componentele ceaiului verde fac din acesta un puternic antioxidant, diuretic, stimulator cerebral si factor de protectie anticancer.

 Dormiti bine

Contrar a ceea ce crede multa lume, sa dormi suficient ajuta sa scazi in greutate. Daca unora le fac bine exercitiile fizice si sunt mereu in miscare, altii ard mai multe grasimi in timpul somnului decat stand pe scaun, in fata calculatorului.

 Mancati ciocolata neagra

Daca mancati ciocolata va ajuta sa scapati mai repede de acesta grasime acumulata pe abdomen. E vorba doar de ciocolata neagra, cu 90% cacao sau mai mult, nu de alt tip de ciocolata. Dupa studii recente efectuate in Marea Britanie pe un grup de 21.000 de persoane adulte, timp de 12 ani  s-a ajuns la concluzia ca pentru persoanele care consuma 100 de grame de ciocolata neagra pe zi se micsoreaza considerabil riscul aparitiei aterosclerozei, a atacului vascular cerebral si al hipertensiunii arteriale.

Mergeti pe jos, inotati, dansati

Nu este nevoie sa faceti cine stie ce exercitii obositoare si plicticoase, nici sa alergati ca nebunii, asteptand sa se scurga timpul pe care vi l-ati stabilit pentru o asemenea sarcina nesuferita. Daca va place sa vedeti case noi, strazi noi, alti oameni, mergeti pe jos, cum aveti putin timp liber, in loc sa luati autoturismul personal, sau  un tramvai, autobuz sau troleibuz, pentru cateva statii, deplasati-va pe jos, intr-un ritm destul de vioi, nu ca la promenada, si veti vedea numai dupa o saptamana ca incepeti sa scadeti in greutate si colaceii sa se micsoreze incet, incet.

Inotul, in afara de faptul ca va asigura o dezvoltare armonioasa a trupului, va ajuta si la eliminarea grasimii de pe abdomen. De asemenea si dansul este o activitate placuta, prin care dati jos kilograme fara sa bagati de seama, concentrati fiind la miscarile pe care trebuie sa le faceti si la ritmul muzicii. Prin dans se pun in miscare simultan mai multe grupe de muschi si astfel se consuma calorii si se slabeste. Dansul mai ajuta si la combaterea stresului, protejeaza inima prin  eliminarea  tensiunilor psihice, intareste oasele si tonifica muschi

Va dorim mult succes in lupta cu kilogramele in plus si tineti minte: nicio masa fara legume si fructe!

Uitati de prajeli, sucuri din oras, acidulate sau nu, dulciuri, cereale rafinate, sare, alcool. Ele nu mai exista pentru dumneavoastra!